معرفی کتاب واژگان ضروری تافل | Essential Words For the Toefl

واژگان ضروری برای کسب نمره‌ی بالا در تافل کدم‌اند؟ واژگان ضروری تافل چیست؟ چه واژگانی را باید مطالعه کرد؟ آیا دانستن تعداد زیادی واژگان زبان انگلیسی برای تافل لازم است؟ چگونه می‌توان گنجینه‌ی لغات زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ چگونه خودمان را برای تافل آماده کنیم؟ این‌ها سؤالاتی است که کتاب واژگان ضروری تافل پاسخ می‌دهد.

این مطلب بر اساس این پیش‌فرض نوشته‌شده است که شما می‌دانید تافل چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

در ابتدای صحبت، لازم است بدانید که کتاب واژگان ضروری تافل با کتاب «بارونز تافل (آی‌بی‌تی)» متفاوت است. تفاوت این دو در این است که کتاب واژگان ضروری تافل تأکیدش فقط بر روی واژگان تافل است؛ اما کتاب «بارونز تافل (آی‌بی‌تی)» راهنمای کاملی است برای افراد علاقه‌مند به شرکت در تافل.

کتاب واژگان ضروری تافل (Essential Words for the TOEFL) توسط Steven J.Matthiesenنوشته‌شده است و انتشارات Barron’s آن را منتشر کرده است. کتاب واژگان ضروری تافل به فارسی نیز ترجمه‌شده است. رضا دانشوری –عضو هیئت‌علمی و رئیس گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد کاشان- و سیامک بابایی –عضو هیئت‌علمی دانشگاه کاشان- این کتاب را ترجمه کرده‌اند؛ انتشارات جنگل کتاب واژگان ضروری تافل منتشر کرده است. نسخه انگلیسی، ویرایش ششم، کتاب واژگان ضروری تافل ۳۴۴ صفحه و نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی آن به فارسی ۳۸۴ صفحه دارد. شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی، ویرایش ششم کتاب واژگان ضروری تافل را با قیمت ۱۶۵۰۰ تومان بخرید.

توضیحاتی که در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید بر اساس مقدمه‌ی ویرایش ششم نسخه‌ی انگلیسی کتاب واژگان ضروری تافل است.

کتاب واژگان ضروری تافل با استفاده از برنامه‌ای مدون به تقویت گنجینه‌ی لغات شما می‌پردازد؛ که با بهتر شدن دانش واژگان شما، در تافل موفق‌تر خواهید بود. واژگان این کتاب باعث افزایش دانش واژگان شما می‌شود، واژگانی که اقتباس گرفته‌شده از بخش‌های مختلف تافل هستند. کتاب واژگان ضروری تافل علاوه بر تمرین و نکات ارائه‌شده برای تقویت واژگان زبان انگلیسی، اطلاعات مفیدی درباره‌ی نحوه‌ی کسب نمره‌ی بالا در تافل در اختیار زبان‌آموزان قرار داده است. با استفاده از روشی که در کتاب واژگان ضروری تافل ارائه‌شده است و با چیره شدن بر واژگان این کتاب، برای کسب یک نمره‌ی عالی آماده می‌شوید.

در ویرایش ششم کتاب واژگان ضروری تافل لیست ۵۰۰ تایی واژگان بازبینی‌شده است، کیفیت تمرین‌ها بهبود پیداکرده‌اند، همچنین متون قسمت «reading» تغییر کرده‌اند. کتاب واژگان ضروری تافل یکی از کتاب‌هایی است که بیشترین تحقیق برای گردآوری واژه‌هایش صورت گرفته است. واژگان این کتاب بر اساس مطالعات گسترده بر آزمون‌های پیشین تافل و همچنین منابع و مآخذ مورداستفاده‌ی طراحان تافل گردآوری‌شده است. نتیجه‌ی این تحقیق و مطالعه، کتاب قدرتمندی با نام واژگان ضروری تافل است که در حال مطالعه‌ی جزئیات آن هستید. این کتاب شما را به سمت کسب موفقیت در تافل هدایت می‌کنید.

کتاب واژگان ضروری تافل شامل شش فصل است. توضیحاتی که در زیر ارائه می‌شوند اطلاعاتی در مورد محتوای کتاب و همچنین نحوه‌ی استفاده از این کتاب است.

فصل یک: «آشنایی با تافل»

در فصل ۱ با تافل، شکل کلی و بخش‌های مختلف آن آشنا می‌شوید. اینکه تافل چیست؟ تافل کتبی و اینترنتی چیست؟ در تافل چه مهارت‌هایی سنجیده می‌شود؟ ازجمله اطلاعاتی است که در این بخش گفته می‌شود. برای راهنمایی بیشتر، سؤالاتی به‌عنوان نمونه آورده شده‌اند؛ که به‌صورت کامل این نمونه سؤالات توضیح داده‌شده‌اند. در ادامه استراتژی و راهکارهایی برای مواجه درست با این‌گونه سؤالات ارائه‌شده‌اند تا بهتر بتوانید به سؤالات پاسخ دهید.

فصل دوم: «آشنایی با بخش درک مطلب تافل اینترنتی»

فصل ۲ به اهمیت داشتن دانش واژگان فوق‌العاده برای کسب نمره‌ی عالی در تافل می‌پردازد. در این فصل، متون درک مطلب را مشاهده خواهید کرد؛ این متون موشکافانه بررسی‌شده‌اند تا با انواع سؤالات و واژگان مطرح در تافل آشنا شوید. همچنین نکات و ترفندهایی برای کسب نمره‌ی بالا در تافل ارائه‌شده‌اند.

فصل سوم: «توسعه دامنه‌ی واژگان زبان انگلیسی»

فصل سه طرح و برنامه و راهنمایی‌هایی برای یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی ارائه می‌‌دهد. نویسنده‌ی کتاب واژگان ضروری تافل توصیه می‌کند برای مطالعه‌ی واژگان این کتاب، از شیوه و برنامه این فصل برای یادگیری واژگان و موفقیت در تافل استفاده کنید.

فصل چهارم: تقویت دانش واژگان موردنیاز تافل

با استفاده از اطلاعات ارزشمندی که فصل ۴ در اختیارتان قرار می‌دهد می‌توانید دانش واژگان خود را متناسب با تافل تقویت کنید. با «ریشه‌ها، پیشوندها و پسوندها» ی واژه آشنا می‌شوید؛ اجزایی از کلمه که باعث تغییری در معانی کلمات می‌شود. همچنین با منابع چاپی و آنلاین «دیکشنری» و «فرهنگ مترادف‌ها» آشنا می‌شوید. این ابزار نیز در راستای تقویت دانش واژگان شماست؛ که برای تافل مفید خواهند بود.

فصل پنجم: واژگان ضروری تافل

برنامه‌ی موردنظر بارونز برای تقویت واژگان ضروری تافل در فصل ۵ گنجانده‌شده است. لیستی از واژگان وجود دارد که با دقت و وسواس انتخاب‌شده‌اند؛ و برای داوطلبان تافل اهمیت فراوانی دارد. توضیح برنامه‌ی موردنظر در این فصل بیان‌شده است. این توضیحات به سه سؤال پاسخ می‌دهد: لیست واژگان را چگونه مطالعه کنیم؟ چگونه واژگان را یاد بگیریم؟ چگونگی برنامه‌ی موردنظر را به‌طور کامل و صحیح به پایان برسانیم؟ در ادامه‌ی فصل ۵، واژگان موردنظر کتاب در قالب ۳۰ درس ارائه می‌شود. قابل‌ذکر است هر درس شامل دو تمرین با عناوین «Matching» و «Test Questions» است. این تمرین‌ها شبیه سؤالات تافل اصلی است، چه تافل اینترنتی و چه تافل کتبی.

فصل ششم: «تمرین درک مطلب»

فصل ۶ آزمونی از بخش «مهارت خواندن (Reading)» تافل است که مطابقت زیادی با آزمون اصلی تافل نیز دارد. (Reading) سومین بخش از تافل است. این تمرین شامل سؤالات درک مطلب و واژگان است و با فرمت تافل اینترنتی ارائه‌شده است. پس از پاسخگویی به آزمون، می‌توانید با مراجعه به پاسخنامه کلیدی میزان دانش مهارت خود را درزمینه‌ی Reading بسنجید. همچنین برای فهمیدن نمره‌ی خود، چه بر اساس نمره‌ی تافل اینترنتی و چه بر اساس تافل کتبی، می‌توانید به جدولی که تعبیه‌شده است مراجعه نمایید. در این جدول تعداد پاسخ‌های صحیح شما به عددی تبدیل می‌شود که این عدد همان نمره‌ی تافل شماست.

ضمیمه:

در انتهای فصل ۶ ضمیمه کتاب وجود دارد. در ضمیمه، لیست ۵۰۰ تایی واژگان معرفی‌شده در کتاب واژگان ضروری تافل –از درس ۱ تا درس ۳۰- آورده شده است. در مقابل هر واژه صفحه‌ی متناظر با آن واژه نوشته‌شده است.

سخن آخر نویسنده‌ی کتاب واژگان ضروری تافل، در ویرایش ششم:

کتاب واژگان ضروری تافل حاصل ۲۰ سال تحقیقِ به‌روز است. از بین هزاران واژه‌ای که هر داوطلب تافل می‌تواند استفاده کند، ویرایش ششم کتاب واژگان ضروری تافل به ارائه‌ی لیستی از پراستفاده‌ترین واژگان پرداخته است. با تسلط کامل بر واژگان، ونیز با استفاده از ترفندهای واژگان کتاب واژگان ضروری تافل به کسب نمره‌ی بالا در تافل امیدوار باشید.

همان‌طور که گفتیم، در فصل ۵، به ازای هر درس دو نوع تمرین وجود دارد. در ذیل به توضیح این دو می‌پردازیم.

تمرین «Matching»:

به ازای هر واژه، ۴ گزینه داده‌شده است. از این چهار گزینه باید کلمه‌ی هم‌معنی با واژه‌ی موردنظر را بیابید. این تمرین شامل ۱۰ تست است.

تمرین «Multiple-Choice Test Questions»:

در این تمرین متنی داده می‌شود، سپس با توجه به متن سؤالی پرسیده می‌شود که باید به آن پاسخ بدهید. پاسختان را باید از میان چهار گزینه‌ی داده‌شده انتخاب کنید. این تمرین هم مانند تمرین قبلی دارای ۱۰ سؤال است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *