۵ مورد از بزرگ‌ترین چالش های یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است، شاید حتی پرکاربردترین زبان در دنیا زبان انگلیسی باشد. خیلی از افراد یادگیری زبان را انتخاب می‌کنند تا جایگاه بهتر و مطمئن‌تری در کار داشته باشند، یا بتوانند با سراسر جهان ارتباط مؤثرتری برقرار کنند. زبان انگلیسی شاید یک‌زبان محبوب برای یادگیری باشد اما لزوماً بدین معنا نیست که به‌راحتی می‌توان در آن مسلط شد، زیرا افراد با چالش های بسیاری در زمان یادگیری زبان انگلیسی روبرو می‌شوند و اگر شما از قبل به این مطلب آگاه باشید شانس بیشتری جهت تسلط بر زبان انگلیسی خواهید داشت.

۱-    گرامر:

گرامر زبان انگلیسی پیچیده و سخت است. به همین دلیل یادآوری و به کار بردن صحیح قواعد مشکل است. استفاده شما از گرامر درست می‌تواند نشانه زیرکی باشد، مخصوصاً زمانی که در حال مکالمه باکسی هستید که به‌صورت وحشتناکی سریع صحبت می‌کند. یادگیری زبان انگلیسی شبیه یادگیری رانندگی است، شما همه تئوری، قوانین و تنظیمات را می‌دانید، اما نمی‌توانید در آن خوب باشید مگر اینکه تمرین کنید. تا جایی که تبدیل به ملکه ذهن شما شود. گرامر بسیار مهم است و استفاده اشتباه از آن می‌تواند فرد مقابل شما را گیج کند. یا حتی معنای سخن شما را تغییر دهد. رعایت نکردن قواعد زبان انگلیسی نکته ایست که به‌راحتی برای هر انگلیسی‌زبانی قابل‌فهم است، فرقی نمی‌کند شما اشتباه شما کوچک است یا بزرگ. دقیقاً مانند زبان فارسی که همه‌ی ما به‌سادگی متوجه می‌شویم که جمله‌ی «ما رفت» اشتباه است. بد نیست بدانید انگلیسی‌زبان‌ها فوق‌العاده به این زبان افتخار می‌کنند و به استفاده نادرست از آن بادید منفی می‌نگرند.

۲-    واژگان:

حفظ کردن واژگان زبان انگلیسی سرتاپا چالش است. به‌خصوص تغییرات فعل‌ها و کاربرد حالت‌های زمانی آن‌ها در موقعیت‌های مختلف.

زبان انگلیسی یکی از بزرگ‌ترین واژگان را در میان زبان‌ها دارد که می‌تواند افراد غیر انگلیسی‌زبان را گیج کند. استفاده‌ی ناصحیح از واژگان به‌سادگی برای هر انگلیسی‌زبانی قابل‌تشخیص است، اگرچه در اکثر موارد معنی متنتان را عوض نکند اما یقیناً باعث ضعیف شدن آن خواهد شد.

۳-    اصطلاحات عامیانه و لحن محاوره‌ای:

زبان انگلیسی بااین‌همه واژگان وسیع و گرامر پیچیده به‌اندازه کافی مطلب برای یادگیری زبان آموزان دارد اما زبان آموزان به‌ندرت با اصطلاحات عامیانه‌ی مورداستفاده‌ی انگلیسی‌زبان‌ها مواجه می‌شوند. عمدتاً جملات با اصطلاحات عامیانه کامل می‌شوند؛ به همین خاطر ادامه مکالمه برای کسانی که متوجه معانی آن‌ها نشوند بسیار سخت خواهد بود.

۴-    تلفظ:

دانستن نحوه‌ی تلفظ کلمات در زبان انگلیسی می‌تواند بسیار مشکل باشد زیرا اصلاً واضح نیست. انگلیسی‌زبان‌ها این تلفظ‌ها را از سنین پایین آموخته‌اند به‌طوری‌که ناخودآگاه می‌دانند که حرف ’k’  در کلمه ‘knight’  تلفظ نمی‌گردد. آن‌ها این پیچیدگی‌های خاص در تلفظ را یاد گرفته‌اند تا پیام صحیح را برسانند. همچنین زبانِ مادری زبان آموزان در میزان سختی و آسانی تلفظ کلمات تأثیرگذار است؛ زیرا تا قبل از یادگیری زبان انگلیسی بعضی صداهای ترکیبی را در زبان خود نداشته‌اند.

۵-    وسعت در زبان انگلیسی:

گستردگیِ شکل‌های مختلف زبان انگلیسی می‌تواند برای یادگیری آن دردسرساز باشد. مثلاً تفاوت بین شکل‌های رسمی با شکل عامیانه زبان از عوامل گستردگی زبان است که ممکن است در زبان غیررسمی اصطلاحات عامیانه‌ای وجود داشته باشند که در موقعیت‌های رسمی معنای معکوسی داشته باشند. یا مثلاً تفاوت‌های بین زبان نوشتاری با گفتاری یکی دیگر از عوامل گستردگی زبان انگلیسی است که این مسئله منجر به آوانویسی کلمات در زبان آموزان می‌گردد؛ یعنی تلفظ کلمات و عبارات را به‌جای املای درست کلمه می‌نویسند.

با آرزوی موفقیت برای کسانی که یکی از سخت‌ترین زبان‌های امروز دنیا را یاد می‌گیرند. به یاد داشته باشید که تمرین کردن کلید اصلی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *