یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی

وقتی می‌گوییم یادگیری زبان معمولاً اولین مطلبی که به ذهن ما خطور می‌کند این است که یکجا بنشینیم و کتابی را بخوانیم، یا در کلاس زبان شرکت کنیم و یا به فایل‌های صوتی گوش بدهیم. بااین‌حال برای یادگیری زبان روش‌های متفاوتی وجود دارد. روش‌هایی مانند شرکت در دوره‌های آنلاین یادگیری زبان یا یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی. دراین‌بین یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی می‌تواند روش مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند، چراکه شبکه های اجتماعی بسیار پرکاربرد هستند.

یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی ترفند جالب و تازه‌ای برای یادگیری زبان هستند که نه‌تنها در یادگیری زبان موردنظرتان به شما کمک می‌کنند بلکه باعث ارتباط شما با افراد مختلف در نقاط مختلف جهان می‌شود و می‌توانید دوستان مختلفی از سراسر جهان پیدا کنید. در این شیوه فرد مقابل با زبان مادری خود با شما ارتباط برقرار می‌کند. ارتباط با فردی که با زبان‌اصلی خود صحبت می‌کنند نه‌تنها باعث می شود شما زبان انگلیسی را کاربردی تر و سریع تر یاد بگیرید، بلکه باعث می‌شود با لهجه‌ها و فرهنگ‌های کشورهای مختلف نیز آشنا شوید. این روش واقعاً هیجان‌انگیز است و باعث اشتیاق هر فردی برای یادگیری زبان می‌شود.

شاید برای یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی تازه‌کار هستید یا به‌طورکلی در ابتدای راه یادگیری زبان هستید و نسبت به یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی مطمئن نیستید؛ ما برای اینکه تصمیم‌گیری شما را آسان کنیم، لیستی از برترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان را گردآوری کرده‌ایم که به کمک آن‌ها می‌توانید زبان خارجی موردنظرتان را یاد بگیرید:

یادگیری زبان به کمک شبکه های اجتماعی

Live Mocha

این سایت یکی از مشهورترین شبکه های برای یادگیری زبان است که دارای بیش از ۶ میلیون کاربر است. ازلحاظ کارکرد شبیه فیس‌بوک است، شما پروفایل خود را می‌سازید، با افرادی دوست می‌شوید، همچنین زبان‌اصلی خودتان و زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را نیز انتخاب می‌کنید. سپس کاربران از طریق ارتباط با یکدیگر و روش‌هایی مانند، نظر دادن برای پاسخگویی به تمرینات، ساخت دوره‌های درسی کوچک، تمرین مکالمه از طریق چت نوشتاری، صوتی یا تصویری به یکدیگر کمک می‌کنند تا زبان موردنظرشان را یاد بگیرند.

Bussuu

چیزی شبیه بازی است. در این سایت دروس مختلف، آزمون‌ها، چت‌های نوشتاری و ویدئویی با افراد زبان‌اصلی، پاسخگویی به تمرین‌ها و سؤالات درک مطلب و امکانات متفاوت دیگری برای یادگیری زبان وجود دارند. اکثر این قابلیت‌ها رایگان هستند، هرچند برای استفاده از برخی امکانات، مانند دسترسی به فایل‌های صوتی و pdf ها باید به عضویت ویژه سایت درآیید.

Italki.com

افراد مختلفی از کشورهای مختلف با بیش از ۱۰۰ زبان جمع شده‌اند تا به یکدیگر کمک کنید و زبان موردنظرتان را یاد بگیرید. تعامل با کاربران سایت برای یادگیری نوشتن متون، صبحت کردن با یکدیگر، پرسش و پاسخ و همچنین مقالات آموزشی از قسمت‌های رایگان این سایت است. البته اگر می‌توانید یک فرد با زبان‌اصلی را به‌عنوان معلم خود استخدام کنید تا به‌صورت کاربردی به شما آموزش دهد و در قبال آن حق‌الزحمه را به وی نیز پرداخت کنید.

My Happy Planet

افراد علاقه‌مند به یادگیری زبانی می‌توانند برای ارتباط با دیگر افرادی که آن زبان را صحبت می‌کنند، از این سایت استفاده کنند. در این سایت شما می‌توانید با افراد آنلاین گفتگو کنید. علاوه بر این دروس مختلفی در قالب نوشته یا ویدئو نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ما این چند سایت را به‌عنوان بهترین‌ها برای شما انتخاب کردیم، حال نوبت شماست که یکی از آن‌ها را برگزینید و به یادگیری زبان موردنظرتان بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *