توضیح کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی

نکاتی درمورد کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی. این کتاب از جمله کتاب های مرجع برای یادگیری لغت زبان انگلیسی است که علی‌رغم جامعیت آن، کمتر نزد زبان آموزان شناخته شده است.

البته توضیحات جامع و با جزئیات کامل همراه با تصاویر درمورد کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی را قبلا نوشته ایم و در این مطلب توضیح کوتاه‌تری درمورد کتاب ارئه کرده‌ایم.

کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی

۴۰۰۰ واژه این کتاب در قالب ۶ جلد آورده شده است. در هر جلد ۶۰۰ لغت انگلیسی وجود دارد و در سه جلد اول علاوه بر ششصد کلمه، برخی واژه های پرکاربرد در بخش ضمایم معرفی شده است که این لغات بخش ضمایم کلماتی مانند رنگ‌های، اعضای بدن و از این قبیل کلمات وجود دارد.

لغات موجود در کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی بر اساس آنالیز و بررسی کتاب‌های مختلف زبان انگلیسی در سطوح مختلف و در مدارس مختلف توسط اساتید زبان انگلیسی گردآوری و تهیه شده اند.

ملاک انتخاب کلمات، تعداد تکرار و میزان استفاده لغات در منابع مختلف زبان انگلیسی بوده است. بنابراین کلمات موجود در کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی دارای ویژگی ها و مشخصات زیر است:

  • کلمات کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی برای مکالمه و نویسندگی زبان انگلیسی مفید هستند. شاید جالب باشد که این واژه ها برای هر دوره زبان انگلیسی که در حال گذراندن هستید، مفید است.
  • واژگان پرتکرار هستند. یعنی واژگانی هستند که اگر با متون انگلیسی یا محتوای انگلیسی در ارتباط باشید، حتما آن ها را خواهید دید و یا خواهید شنید. با این شرایط علاوه بر یادگیری در کتاب، این شانس را دارید که به کاربرد آن ها را زودتر پی ببرید و بتوانید از این کلمات استفاده کنید.
  • بنابه ادعای نویسنده کتاب، با یادگیری لعات کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی قسمت بزرگی از کلمات زبان انگلیسی مورد نیاز برای زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم را یاد می گیرید. نکته ای که ما نیز آن را تایید می کنیم. بر اساس تحقیق و بررسی نویسنده کتاب، واژگان موجود در این کتاب، ۸۰ درصد لغات موجود در روزنامه ها، مجلات و متون آکادمیک در این کتاب وجود دارند. همچنین ۹۰ درصد کلمات موجود در کتاب داستان ها در این کتاب وجود دارد.
کتاب 4000 واژه ضروری زبان انگلیسی - 4000 Essential English Words
کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی

ساختار هر درس از کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی

واژگان این کتاب ساختارمند و در قالب یک چارچوب مشخص معرفی شده اند. در هر درس ۲۰ واژه معرفی شده است.
در ابتدای هر درس، واژه معرفی شده است. برای هر واژه، بطور جداگانه تلفظ فونتیک، توضیح انگلیسی کلمه و یک مثال انگلیسی شامل آن لغت در ابتدای هر درس وجود دارد.

بعد از معرفی مختصر و مفید هر واژه، تمرینات مرتبط با واژه های آن درس وجود دارند. تمرینات به گونه ای طراحی شده‌اند تا زبان آموز را تشویق به یادآوری کلمه آموخته شده کند و از این طریق باعث تثبیت کارکرد واژه در ذهن شما شود.

از جمله تمرینات مناسب و کاربردی، این است که در قالب جمله به شما تمرین ارائه می کند تا کاربرد کلمه را به صورت مفهومی در جمله بفهمید و یاد بگیرید. این جملات تمرینی، با جملات ابتدایی درس متفاوت هستند.

در پایان هر درس، متن انگلیسی یک صفحه ای در قالب داستان کوتاه آورده شده است که ۲۰ کلمه جدید همان درس در آن گنجانده شده است. متن انگلیسی باعث می شود، شما به عنوان زبان آموز ارتباط کلمات تازه یاد گرفته شده را در ساختار متن نیز بفهمید و در زمینه درک مطلب انگلیسی نیز بهبود پیدا کنید.

تمرینات موجود در کتاب، باعث می شود، تا معنی رایج کلمه را در موقعیت های مختلف ببینید و بفهمید. نکته‌ای که باعث می‌شود درک بهتری از آن واژه انگلیسی داشته باشید.

در کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی در کنار هر واژه اصلی، یک عکس نیز آورده شده است. تا از طریق حافظه بصری نیز بتوانید معنی و مفهوم واژه را بهتر حفظ کنید.

نکته نه چندان مهمی که بد نیست بدانید، این است که در زبان انگلیسی مانند سایر زبان‌ها، هر واژه می تواند از نظر گرامری چندین شکل داشته باشد. یعنی ممکن است نقش «فعل» یا «اسم» یا «صفت» و غیره داشته باشد. در اینصورت، در این کتاب رایجترین شکل آن واژه گفته شده است؛ اما به این معنی نیست که آن واژه فقط در همان یک نقش در زبان انگلیسی وجود دارد.
در کل، بدانید که در کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی رایجترین معنی و شکل از هر کلمه اشاره شده است.

سوالات متداول درمورد کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی

۱) کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی چند جلد دارد؟

۶ جلد دارد.

۲) تعداد درس در هر جلد از کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی چقدر است؟

هر جلد شامل ۳۰ درس است.

۳) هر درس چند کلمه دارد؟

در کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی، هر درس شامل ۲۰ لغت انگلیسی است.
همچنین در بخش ضمیمه‌های سه جلد اول این کتاب، مجموعا ۴۰۰ کلمه از مجموعه‌های مختلف رنگ، اعضای بدن و غیره وجود دارد.

۴) تمرینات کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی شامل چه مواردی است؟

تمرینات صحیح و غلط، جاخالی، متن انگلیسی و درک مطلب، چند گزینه ای و چند تمرین دیگر از موارد دیگر است.

۵) آیا ترجمه فارسی کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی موجود است؟

بله. واژگان کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی به همراه ترجمه دقیق آن در کتاب گلستان واژه های انگلیسی وجود دارد که می‌توانید آن را دانلود کنید.

۶) آیا نسخه چاپی و ترجمه فارسی ورژن کامل کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی منتشر شده است؟

نه اما ترجمه فارسی لغات کتاب ۴۰۰۰ واژه در جامعترین کتاب واژگان زبان انگلیسی به فارسی در قالب کتاب گلستان واژه های انگلیسی منتشر شده است.

۷) اطلاعات بیشتر کتاب درمورد کتاب؟

توضیح کامل و با جزئیات کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی را می توانید مطالعه کنید.

۸) آیا کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری انگلیسی، نسبت به کتاب ۵۰۴ واژه و کتاب ۱۱۰ واژه کتاب کاملتری است؟

بله اما تعداد واژگان کتاب گلستان واژه های انگلیسی بیشتر و کاملترین کتاب واژگان است.

۹) برای درس زبان انگلیسی در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری چه منبعی کاملترین است؟

هر کتابی مطالعه کنید مطمئنا اثربخشی خود را دارد. اما اگر می خواهید واژگان همه کتاب‌های مشهور را در یک کتاب داشته باشید، می توانید به کتاب گلستان واژه های انگلیسی نیز نگاهی کنید و درصورت تمایل از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *