منبع واژگان زبان انگلیسی: معرفی بهترین ها

بهترین منبع واژگان زبان انگلیسی چیست؟ چه کتاب زبان انگلیسی بخوانم؟ تعداد لغات مناسب برای حفظ کردن چیست؟ این‌ها ازجمله سؤالاتی هستند که هر زبان‌آموز انگلیسی از خود می‌پرسد؛ و به دنبال جوابشان می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین مشکلات افراد در فرآیند یادگیری، سردرگمی برای پیدا کردن یک منبع مناسب است. منبعی که بتواند نیاز فرد را تا حد مطلوبی تأمین کند. آنچه برای زبان‌آموزان باعث سردرگمی بیشتر می‌شود، وجود کتاب‌های متعدد است. کتاب‌هایی که به چهار مهارت اصلی یادگیری زبان یعنی مهارت گفتاری (Speaking)، مهارت شنیداری (Listening)، مهارت نگارش (Writing) و مهارت خواندن (Reading) می‌پردازند؛ در کنار مهارت‌های بالا موارد دیگری ازجمله توانایی تلفظ صحیح واژه (Pronunciation)، توانایی حفظ کردن لغات (Memorization)، به کار بردن صحیح قواعد دستور زبان انگلیسی (Grammar) نیز وجود دارند؛ که اگرچه جزو مهارت‌های اصلی یادگیری زبان نیستند اما دلیلی بر کم‌اهمیت‌تر بودن آن‌ها وجود ندارد و شاید به خاطر پایه‌ای بودن این توانایی‌ها از اهمیت بیشتری نیز برخوردار باشند.

در بین مهارت‌ها و توانایی‌های بالا، توانایی حفظ کردن لغات اهمیت فراوانی دارد. چراکه می‌توان گفت پیش‌نیاز بسیار مهمی برای ۴ مهارت اصلی است. پی بردن به این اهمیت کار چندان سختی نیست. چراکه وجود تعداد بالای کتاب درزمینه‌ی واژگان و همچنین محبوبیت این نوع کتاب‌ها در بین زبان‌آموزان خود گویای اهمیت به خاطر سپاری لغات است. به‌راستی شما بدون دانستن واژه‌های زبان انگلیسی چگونه می‌توانید صحبت کنید، بشنوید و بفهمید، بخوانید، و یا بنویسید؟

البته حفظ کردن لغات به‌سادگی که می‌گوییم و می‌شنویم راحت نیست. این کار جزو سختی‌ها و ریاضت‌های یادگیری زبان انگلیسی است. صرف حفظ کردن لغات خوشایند و لذت‌بخش نخواهد بود! بلکه لذت حفظ کردن لغات در مهارت‌های اصلی نمود پیدا می‌کند، وقتی‌که شما می‌توانید به‌خوبی صحبت کنید، به‌خوبی بشنوید و بفهمید، املای کلمات را درست بنویسید، و به‌راحتی و با صدای رسا متون انگلیسی را بخوانید.

خوب؛ حالا که به اهمیت واژه‌های زبان انگلیسی و به خاطر سپاری آن‌ها پی بردیم، چه منبعی را مطالعه کنیم؟ بهترین منبع برای واژگان زبان انگلیسی چیست؟ تضمینی وجود دارد که با خواندن یک کتاب، به کتاب دیگری نیاز نداشته باشیم؟ اگر نیاز به چندین منبع باشد باید همه آن‌ها را بخریم؟ اگر قصد خواندن چند کتاب داریم، چگونه لغات غیرتکراری را پیدا کنیم و از تکرار و اتلاف وقت پرهیز کنیم؟ حمل یک کتاب و یا چندین کتاب راحت است؟

ازآنجاکه نحوه تفکر، سبک و علاقه هر فرد متفاوت است، انتخاب‌های افراد هم متفاوت است. به‌عبارتی‌دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بهترین انتخاب را برای فرد دیگری داشته باشد و این خود فرد است که مناسب‌ترین و موردپسندترین را برای خود انتخاب می‌کند. لذا در ادامه به بررسی معروف‌ترین کتاب‌ها درزمینه‌ی لغت زبان انگلیسی می‌پردازیم تا بهترین منبع واژگان زبان انگلیسی را بر اساس سلیقهٔ خودمان انتخاب کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *