راه های تقویت تلفظ زبان انگلیسی

خیلی از افراد علاقه‌ای به مکالمه زبان انگلیسی ندارند، چراکه این افراد نمی‌توانند کلمات را به‌خوبی تلفظ کنند. برای اینکه بتوانید به‌خوبی صحبت کنید ابتدا باید تلفظ کلمات را به‌خوبی بدانید تا از مکث‌های مکرر جلوگیری کنید و مکالمه‌ی روانی داشته باشید.

چندین راهکار را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به تقویت تلفظ زبان انگلیسی بپردازید.

 

خوب گوش کنید

شاید آسان‌ترین راه برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی این باشد که به مکالمات افراد با زبان‌اصلی انگلیسی گوش دهید. اینکه آن‌ها چگونه حرف می‌زنند. می‌توانید سریال‌ها و فیلم‌های زبان‌اصلی ببینید، به فایل‌های صوتی – مانند کتاب صوتی و آهنگ‌های انگلیسی‌زبان – گوش دهید و همچنین می‌توانید به مکالمه دوستانی باقدرت مکالمه و تلفظ بالای زبان انگلیسی توجه کنید.

 

تمرین، تمرین، تمرین

به‌قول‌معروف، کار نیکو کردن از پر کردن است. برای موفقیت باید تا جایی که می‌توانید تلاش کنید. سعی کنید مکالمه‌ای با دوستانتان داشته باشید، هرچه بیشتر صحبت کنید بهتر است. این کافی نیست که فقط به صحبت و مکالمه دیگران گوش دهید. شاید در شروع کار برای شما سخت باشد تا بعضی کلمات را تلفظ کنید؛ بنابراین سعی کنید این‌جور کلمات را بارها و بارها تلفظ کنید تا بر آن‌ها مسلط شوید. با این کار می‌توانید به بهبود تقویت تلفظ زبان انگلیسی خود اقدام کنید.

تقویت تلفظ زبان انگلیسی

هرگز تسلیم نشوید

برای افرادی که زبان انگلیسی‌زبان دومشان است، یادگیری زبان انگلیسی کار چندان ساده‌ای نیست مخصوصاً اگر بر تلفظ کلمات تسلط کافی ندارید. تعداد زیادی کلمات با صداهای مشابه وجود دارند و این کافی است تا شما را به چالش بکشاند؛ اما شما نباید ناامید شوید. کلماتی وجود دارند که حروف یکسانی دارند اما به شکل‌های گوناگون تلفظ می‌شوند. بااین‌حال دلسرد نشوید و به تلاش خود ادامه دهید. می‌توانید از دوستانتان نیز کمک بگیرید، هستند افرادی که علاقه‌مندند به شما کمک کنند تا در زبان انگلیسی حرفه‌ای شوید و از این کار لذت نیز می‌برند. اگر هم کسی را پیدا نمی‌کنید می‌توانید در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید.

با صدای بلند بخوانید

مجلات، روزنامه‌ها و کتاب‌هایی را بردارید و با صدای بلند بخوانید. شاید مسخره‌آمیز باشد، اما هرچه بلندتر بخوانید، بهتر صدای خود را می‌شنوید و متوجه تلفظ خودتان می‌شوید. یک‌راه دیگر هم این است که صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید. این شیوه باعث می‌شود کاستی و اشتباهتان در تلفظ را بفهمید و به اصلاح آن بپردازید.

(برای ضبط صدا می‌توانید از موبایلتان یا نرم‌افزارهای کامپیوتری استفاده کنید.)

 

صبور باشید

یکی از اصول مهم که باید همیشه به خاطر داشته باشید این است که صبور باشید. نمی‌توانید با یک‌شب و دو شب زبان خود را قوی کنید. اگر واقعاً می‌خواهید تلفظ زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید، باید تا رسیدن به مقصود خود تلاش کنید. درراه تقویت تلفظ زبان انگلیسی مواقعی وجود دارند که آشفته و ناامید می‌شوید، اما همچنان به تمرین کردن و بهبود زبان خود بپردازید.

 

همزمان گوش کنید و بخوانید

یک ترفند فوق‌العاده این است که، متنی که در حال گوش دادن به صوت آن هستید را همزمان برای خود با صدای بلند بخوانید. این روش در تقویت تلفظ زبان انگلیسی شما بسیار مؤثر است. پس شما می‌توانید بلافاصله بعدازاینکه صدایی را می‌شنوید برای خود تلفظ کنید تا از این طریق یاد بگیرید چگونه واژه‌ها را تلفظ کنید. نرم‌افزارهایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا همزمانی که می‌شنوید، متنی را بخوانید. استفاده از این نرم‌افزارها نیز مفید هستند. همچنین در این روش می‌توانید از فایل‌های صوتی کتاب‌های مختلف نیز استفاده کنید و همزمان بااینکه به آن‌ها گوش می‌دهید، برای خود تلفظ کنید.

 

درنهایت هدف از تقویت تلفظ زبان انگلیسی این است که بتوانید زبان انگلیسی را به‌خوبی صحبت کنید. به همین خاطر است که مؤسسات فراوانی برای آموزش تلفظ و مکالمه وجود دارند، می‌توانید از این مؤسسات نیز استفاده کنید.

زبان انگلیسی یک‌زبان بین‌المللی است و برای اینکه بتوانید در یک شرکت بین‌المللی فعالیت کنید نیاز است تا بتوانید واژه‌ها را به‌خوبی تلفظ کنید و آن‌ها را به‌درستی در کنار هم قرار دهید.

7 دیدگاه دربارهٔ «راه های تقویت تلفظ زبان انگلیسی»

  1. سعید فرخ منش

    سلام
    چندین مرتبه تلاش کردم پول پرداخت کنم و محصول شما را خرید کنم لیکن پنل بانک موفق به برداشت از حساب نمی شود و یا بهر صورت برداشتی از حساب من صورت نمی گیرد – یعنی مشکلی در سامانه پرداخت وجود دارد . لازم به ذکر است اینجانب از همین کارت و از طریق اینترنت بکررات خرید انجام می دهم و اطمینان دارم مشکل از سمت کارت بنده نیست . ممنون و ارادت

    1. معین فروردین

      سلام بر دوست عزیز.
      بعد از شما چندین نفر اقدام به خرید کتاب نموده اند، پس مشکل از طرف سایت هم نبوده است. اما دقیقا نمی توان گفت که مشکل از کجا بوده. مثلا یکی از موارد میتونه اختلال های سیستم بانکی باشه؛ یا هر مورد دیگه ای.
      امیدوارم در سعی های مجدد بتونید کتاب رو دریافت کنید.
      درود و سپاس

    2. سعید فرخ منش

      سلام
      مجددا سعی کردم محصول شما را خریداری کنم لیکن موفق به پرداخت نشدم .
      درگاه اینترنتی پارسیان خطاء میگیرد و نمی دانم خطاء در اثر چیست ؟
      بهرحال ممنون

    1. سلام خدمت شما دوست گرامی.
      بله، همینطور است. متاسفانه به دلیل مشکلی که برای همه ی درگاه های واسط پرداخت اینترنتی بوجود اومده (از جمله پارس پال) پرداخت اینترنتی سایت ما دچار مشکل هست. درحال انجام فرآیند اخذ درگاه مستقیم هستیم، که کمی زمان بر است.
      لطف شما و حسن نیتتان برای ما کافی است و لذت بخش.
      امیدواریم کتاب برای شما مفید و موثر باشد.

      (صرفا جهت احترام و پاسخ به شما، شماره کارت رو اعلام میکنم:
      ۶۲۷۳۵۳۳۱۰۰۵۱۴۳۶۵)

    2. در حال گذراندن مراحل هفت خان اخذ درگاه مستقیم بودیم که متوجه شدیم خوشبختانه یکی از درگاه های پرداخت (زرین پال) پس از اندکی مسدود بودن، مجددا فعال شده است. لذا، صفحه پرداخت اینترنتی فعال است، و همه کاربران می توانند به آن مراجعه کنند و از ما حمایت کنند. باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *